ADANA YUMURTALIK İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DKAB MART AYI İLÇE FAALİYET RAPORU

DKAB MART AYI İLÇE FAALİYET RAPORU

 

 

Yumurtalık İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim Programı

 

 

 

MART Ayı Raporu

 

            Konu: Din Öğretimi ve Öğrenim Süresince Bir Eğitim Yöntemi Olarak Drama, Etkili Oyunlar ve Etkinliklerin Kullanımı ve Kullanım Alanları

 

 

 

            İlçemizde Din eğitimi alanın da yaptığımız etkinlikler ve alanları bir rapor olarak aşağıda sunulmuştur.

 

  1. Siyer-i Nebi dersi için, hadis öğrenimini kolaylaştıran ve kalıcı kılan bir etkinlik olarak drama yöntemi tercih edilmiştir. Bazı hadislerin drama metni haline getirilmesi sonucu öğrencilerimiz canlandırma yaparak olaylar dramatize edilmiştir. Bu sayede hayat içinde hadislerin nasıl ve ne şekilde karşımıza çıktığı, hadis öğrenmenin neden önemli olduğu kavratılmaya çalışılmıştır. Hadislerin, insanlara doğru davranışları yapmada rehber olduğu anlatılmıştır. Öğrenilen hadislerin nasıl ve ne şekilde, ne zaman kullanması gerektiği kavratılmıştır. Bazı hadislerin drama metinleri örnek olarak ekte sunulmuştur.

  2. Din eğitimi alanın da yaptığımız etkinliklerden bir başkası ise, kilitli kapıların önünde duran öğrenciler, etkinliğidir,Kuran ayetleri okuyanca kapının açılması ile süren bir oyun etkinliği ile ders ilgi çekici hale getirilmiştir. Kuran dersi alanı için uygulanmıştır. Etkinlikte kapalı kapının önünde duran öğrenci bir ayet okur ve doğru okumuşsa kapının arkasında bulunan diğer öğrenci kapıyı açar. Böylece Kuran ayetlerini öğrenmek için güzel bir etkinlik gerçekleştirilmiştir.

  3. Arapça dersi alanı içinse okul bahçesinde Arapça eylemleri öğrenme alanı için oyun tasarlanmıştır.  Etkinliğe Arapça eylemleri sesli olarak öğrencilere söylenerek Örneğin; “ gel, yürü, otur, kalk gibi eylemler Arapça olarak söylenir.” Öğrencilerden bu komutlara uyanlar oyuna devam eder, ancak komutlara uyamayanlar oyun dışı kalır. Oyun en son tek kişi kalıncaya kadar devam eder.

  4. Peygamber efendimizi, gençlere ve çocuklara en doğru şekilde öğretebilmek amacıyla onun örnek menkıbeleri, okul bahçesindeki öğrencilere anlatılmıştır.

    Bu tür öğretim yöntemleri ile dersler daha ilgi çekici ve zevkli hakle getirilerek öğrencilerin öğrenme istekleri canlı tutulması hedeflenerek yapılan etkinlikler sonunda sadece “aferin” ve “alkış” gibi pekiştireçler  verilmiştir. Ders ödül için değil, öğrenmek için çalışılmalıdır düşüncesi yansıtılmıştır.

     

 

 

 

 Hadis Drama Metinleri için tıklayınız

 

 

21-03-201921-03-201921-03-201921-03-201921-03-2019

Devrişiye Mh. 3009 Sk. No2/A Kat2 Yumurtalık / ADANA - 03222007260

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.